Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018

Γκος: "Δεν ξέρω αν θα είμαι στον ΠΑΟΚ του χρόνου"

Πώς προέκυψε ο “γάμος” με τον ΠΑΟΚ, ο οποίος εκ του αποτελέσματος, κρίθηκε απόλυτα πετυχημένος;
Δεν είχα άλλη πρόταση οπότε ήταν η μοναδική ευκαιρία να συνεχίζω να παίζω εκείνη τη στιγμή. Ήθελα να έρθω εδώ και να αποδείξω σε όλους ότι μπορώ να παίξω ακόμη μπάσκετ σε υψηλό επίπεδο. 'Ήταν μια τέλεια ευκαιρία. Ήταν δύσκολα για μένα και το καλοκαίρι συνέχισα να προπονούμαι μόνος μου αν και δεν είχα δουλειά, και μέχρι το Νοέμβριο δούλευα μόνος μου στο γυμναστήριο ώστε να είμαι έτοιμος γι΄αυτήν την ευκαιρία. Ήξερα ότι αυτή η χρονιά θα είναι ειδικών συνθηκών για εμένα και γι΄αυτό δούλευα τόσο σκληρά. Παραπάνω απ΄ότι συνήθως.
Τι μέτρησε περισσότερο για να έρθεις;
Δεν υπήρχε άλλη πρόταση για εμένα και δεν θα έμενα σπίτι μου, χωρίς δουλειά. Και γι΄αυτό άρπαξα την πρώτη ευκαιρία που μου δόθηκε και αυτή ήταν ο ΠΑΟΚ. Μίλησα με τον προπονητή και μου είπε πράγματα που μου άρεσαν πολύ. Μου είπε ότι χρειάζεται έναν παίκτη σαν εμένα. Νιώθω ευλογημένος που ήρθε αυτή η πρόταση για μένα και βοήθησα την ομάδα να κερδίσει.
Για να μιλήσουμε με την γλώσσα της αλήθειας, κοιτώντας το βιογραφικό σου, αγωνίστηκες σε ομάδες με καλά συμβόλαια και η απόφαση να έρθεις στη Θεσσαλονίκη σημαίνει πως υποχώρησες στις απαιτήσεις σου, σωστά;
Έπρεπε να τεστάρω τον εγωισμό μου γιατί όντως είχα υψηλά συμβόλαια, παίζοντας στην Ευρώπη αλλά συνειδητοποίησα όλα αυτά τα χρόνια ότι τα χρήματα δεν είναι το παν. Φυσικά, με τα μεγάλα συμβόλαια θες να δείξεις στον κόσμο ότι εκτιμούν την αξία σου. Και είχα ακούσει για τον ΠΑΟΚ πριν έρθει η πρόταση και ήξερα πως η ομάδα έχει το δικό της πρεστίζ και ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια εκπληκτική πόλη. Και αυτό αποτέλεσε σίγουρα έναν σημαντικό παράγοντα στην απόφασή μου να έρθω. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να παίξω για άλλη ομάδα στην Θεσσαλονίκη. Όλα συνδυάστηκαν τέλεια στην απόφασή μου. Δεν θα άλλαζα για κανένα λόγο την απόφασή μου.
Υπήρχε κάποια στιγμή που σκέφτηκες να τα παρατήσεις; Που δεν είχες κάτι άλλο να περιμένεις;
Ναι, το σκέφτηκα το καλοκαίρι που μας πέρασε και δεν είχα δουλειά. Και φτάσαμε σχεδόν Χριστούγεννα χωρίς να έχω δουλειά, σκέφτηκα ίσως δεν με θέλουν πλέον. Ότι οι άνθρωποι δεν πιστεύουν πλέον σε μένα. Έφτασα σε χαμηλό επίπεδο στη ζωή μου. Το να αφοσιώνεσαι σε κάτι για όλη σου τη ζωή είναι το ένα πράγμα και όταν νιώθεις ότι αυτό δεν αναγνωρίζεται, ότι δεν έχεις την ανταπόκριση που αξίζεις, αρχίζεις και αναρωτιέσαι: Μπορώ ακόμη να παίξω αυτό το παιχνίδι; Μήπως είμαι πολύ μεγάλος; Αλλά είπα στον εαυτό μου, ο μόνος τρόπος (γιατί όπως σας είπα δεν ήρθα για τα λεφτά εδώ) για να συνεχίσω την καριέρα μου και να ικανοποιήσω τον εγωισμό μου ήταν να φανώ ταπεινός και να έρθω εδώ. Να σεβαστώ τον εαυτό μου και να αποφασίσω τι είναι πιο σημαντικό, τα χρήματα ή να παίζω. Και διάλεξα το να παίξω εδώ.
Μετά από μια τέτοια σεζόν, πιστεύεις ακόμη στην ηλικία;
Όχι, στην δική μου περίπτωση, όσο μεγαλώνω παίζω καλύτερα. Και φαίνεται ότι η ηλικία είναι απλά ένα νούμερο. Όταν υπάρχει θέληση και δουλεύεις πολύ και προσπαθείς να γίνεις καλύτερος κάθε μέρα και μπορείς ακόμη να διαβάσεις σωστά ένα παιχνίδι, μπορείς να παίζεις για πάντα. Αν καταφέρεις μάλιστα να μείνεις μακριά από τους τραυματισμούς... Εγώ πάντως νιώθω ότι μπορώ να παίζω στο υψηλότατο επίπεδο.

Πόσα χρόνια πιστεύεις ότι έχεις μπροστά σου;
Τουλάχιστον μέχρι ο γιος μου να μπορεί να συνειδητοποιήσει ότι ο μπαμπάς του είναι επαγγελματίας μπασκετμπολίστας.
Είναι ο γιος σου ένα κίνητρο;
Ναι, αλλά πάντα έχω κίνητρο. Αλλά πραγματικά το να τον κρατήσω για πρώτη φορά στα χέρια μου, είναι ένα συναίσθημα που δεν έχω βιώσει ποτέ και σίγουρα θα κάνει την απόφασή μου να επιστρέψω εδώ ακόμη δυσκολότερη γιατί μπαίνει μπροστά το συμφέρον της οικογένειας. Οπότε θα δούμε...
Να φανταστώ για εκείνον βιαζόσουν να... τελειώσεις τη σειρά των μικρών τελικών στο τρίτο παιχνίδι με τον Προμηθέα και φώναξες παρών σε όλα τα κρίσιμα σουτ;
Ο Προμηθέας προσπάθησε να κερδίσει το παιχνίδι, έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε αλλά δεν έχουν... Φιλ. Ήταν μπροστά με εφτά πόντους, εγώ έλεγα στους συμπαίκτες μου: Δικό μας είναι το παιχνίδι, απλά πρέπει να μείνουμε κοντά και να πιέσουμε τον αντίπαλο, πρέπει να αρχίσουμε να δίνουμε περισσότερες πάσες, να φτάνουμε σε περισσότερα λέι απ και άρχισα να σουτάρω. Όλοι είχαν στιγμές που έλαμψαν σε εκείνο το παιχνίδι και για μένα ήταν ο καλύτερος τρόπος να τελειώσουμε τη σεζόν, με ένα τέτοιο παιχνίδι.
Σ’άκούω να μιλάς για τον γιο σου και δεν γίνεται να μην σε ρωτήσω, πόσο δύσκολο ήταν για σένα να μην βρίσκεσαι στην γέννησή του επειδή ο ΠΑΟΚ είχε ακόμη αγωνιστικές υποχρεώσεις...
Ήθελα να πάω σπίτι αλλά ξέρω πως είμαι σημαντικός γι΄αυτήν την ομάδα, δεν μπορούσα σε καμία περίπτωση να τους εγκαταλείψω. Ήθελα πάρα πολύ να κερδίσω αυτήν την τρίτη θέση. Μίλησα με την οικογένεια μου και τους είπα αυτό θέλω να κάνω. Ξέρω ότι είναι μεγάλη θυσία αυτό που έκανα αλλά έπρεπε να κερδίσω και κάτι στην καριέρα μου, ώστε να είμαι ο ίδιος άνθρωπος όταν θα επιστρέψω στο σπίτι μου. Αν έχανε η ομάδα επειδή δεν θα ήμουν εγώ εκεί, δεν θα το άντεχα, δεν θα μπορούσα να ζω με τον εαυτό μου. Θα το έπαιρνα πολύ βαριά. Οπότε θεωρώ ότι το καλύτερο πράγμα που είχα να κάνω ήταν να μείνω, να τελειώσω τη σεζόν, να πετύχω το στόχο και να είμαι αύριο στο σπίτι μου. Έτσι το είχα στο μυαλό μου. Όταν ο γιος μου αρχίσει να μιλάει, θα του πω, την ημέρα που εσύ γεννιόσουν, εγώ έπαιζα παιχνίδι και σκόραρα 21 πόντους, είχα 4 ριμπάουντ, 4 ασίστ και 4 κλεψίματα. Στα 35 μου.
Τι άλλο θα του πεις, πέρα από το τι έκανες την ημέρα που γεννήθηκε;
Απλά θα του δείξω στο youtube. Έχω περάσει πολλά, έχω καταφέρει πολλά, νομίζω πως είμαι ο χαμηλότερα αμειβόμενος Αμερικανός παίκτης στην Τουρκία και αυτό το χρησιμοποίησα ως κίνητρο και πάντα είχα κάτι να αποδείξω. Όπως και τώρα, όλοι λένε ότι είμαι μεγάλος και εγώ λέω, Ok θα σου αποδείξω πως έχεις κάνει λάθος, η ηλικία δεν έχει καμία σημασία. Πριν χρόνια είχα τραυματισμούς και έλεγα Ok, θα σας δείξω ότι ο Φιλ μπορεί να παίζει. Ποτέ δεν τα παράτησα. Αυτά θα έλεγα στο γιο μου και θα του έβαζα και βιντεάκια, αλλά όπως σας είπα και πριν θέλω να συνεχίζω να παίζω μέχρι να μπορεί ο ίδιος να με δει στο γήπεδο. Ίσως να μην είμαι ο ίδιος παίκτης όταν θα μπορεί να με δει. Μπορεί να έχω φτάσει και 40 μέχρι να καταλάβει από μπάσκετ και τότε δεν θα μπορώ να κάνω αυτά που κάνω τώρα αλλά σίγουρα θα παίζω ακόμη. Ίσως όχι 30 λεπτά ανά παιχνίδι αλλά 15', τόσο ώστε να μπορώ να συνεισφέρω σε ένα παιχνίδι. Ίσως να μπορώ να παίζω στην δεύτερη κατηγορία...
Και αν σε ρωτήσει γιατί επέλεξες το μπάσκετ;
Όταν ήμουν παιδί και έπαιζα μπάσκετ, ήθελα πάντα να κερδίζω. Είχα δοκιμαστεί και σε άλλα σπορ όπως το ποδόσφαιρο και η κολύμβηση αλλά δεν ήμουν καλός. Στο μπάσκετ κέρδιζα πρωταθλήματα. Και έφτασα να είμαι πολύ καλός σε νεαρή ηλικία και έτσι... κόλλησα και συνέχισα να το κάνω. Όταν συνειδητοποίησα ότι μπορώ να βγάλω χρήματα από αυτό και να γλιτώσω το σχολείο, να ταξιδέψω σε όλο τον κόσμο μέσω του μπάσκετ, δεν υπήρχε κανένας λόγος να σταματήσω να παίζω.

Κοιτώντας πίσω, θα έλεγες πως προσαρμόστηκες εύκολα;
Ήταν πιο εύκολο απ΄ότι περίμενα. Οι άνθρωποι μιλούν πολύ καλά αγγλικά οπότε δεν είχα δυσκολία στο να προσαρμοστώ όπως για παράδειγμα όταν πήγα στην Ιταλία στην πρώτη μου χρονιά, όπου κανείς δεν μιλούσε αγγλικά. Οπότε αυτό ήταν ένα καλό εργαλείο στην αρχή, που έκανε την εμπειρία μου εδώ, πολύ ευκολότερη. Στο μπάσκετ δεν έχει πολύ μεγάλη σημασία σε ποια χώρα παίζεις ή σε ποια πόλη. Το μπάσκετ είναι παντού το ίδιο άθλημα. Και αν ξέρω ένα πράγμα, είναι να παίζω μπάσκετ και να συνεισφέρω σε κάθε ομάδα αλλά είμαι χαρούμενος που αυτό έγινε εδώ. Με τη θάλασσα, τον ήλιο, την πόλη. Η Ελλάδα είναι πολύ όμορφη χώρα. Τα νησιά και τα μέρη εδώ είναι πολύ όμορφα.
Φαντάζομαι θα άκουσες πολλά όμως και για την Ελλάδα της... κρίσης. Έκανε πιο δύσκολη την απόφασή σου;
Η άποψή μου για την Ελλάδα δεν άλλαξε, γνωρίζω για τα οικονομικά προβλήματα αλλά στο σύνολο της είναι μια πανέμορφη χώρα. Ο κόσμος είναι πολύ φιλικός εδώ. Και ελπίζω να συνεχίσω να χτίζω τις φιλίες που ξεκίνησα εδώ ακόμη κι αν δεν μείνω, απέκτησα γνήσιους φίλους. Και αυτό λέει πολλά για τον κόσμο, τον πολιτισμό που έχουν οι Έλληνες. Το φαγητό είναι καλό, δεν μπορώ να το συγκρίνω με το ιταλικό βέβαια, έχουν ζυμαρικά (σ.σ. γελάει). Εύχομαι να είχα έρθει νωρίτερα εδώ, όσο ήμουν πιο αθλητικός και να έκανα ακόμη μεγαλύτερη διαφορά.
Τι θα σου λείψει τώρα που θα φύγεις από εδώ, τουλάχιστον προσωρινά;
Το να παίζω μπάσκετ θα μου λείψει. Είναι διαφορετικό το να πηγαίνεις κάθε μέρα στην προπόνηση. Όλη η διαδικασία ενόψει ενός παιχνιδιού και είναι αλλιώς το να κάνεις στις διακοπές. Είναι διαφορετικό ακόμη και το να πηγαίνεις γυμναστήριο, είναι διαφορετικό το να το κάνεις, έχοντας στο μυαλό σου ότι δουλεύεις με φόντο ένα παιχνίδι, από το να πηγαίνεις εκεί για συντήρηση κατά την διάρκεια των διακοπών. Μου δίνει μεγάλη ικανοποίηση, το να ξέρω ότι προπονούμαι και έχει αντίκρυσμα με νίκες. Οπότε αυτό θα μου λείψει περισσότερο απ΄όλα, όπως επίσης το να βρίσκομαι καθημερινά με αυτούς τους εξαίρετους ανθρώπους γιατί είχαμε ένα τρομερό γκρουπ που βρισκόμασταν και αναλύαμε την καθημερινότητα μας. Και αυτό θα μου λείψει σίγουρα πολύ.
Το λες σαν να έχεις πάρει την απόφαση να φύγεις...
Όχι, δεν έχω αποφασίσει. Για την ακρίβεια δεν το έχω καν σκεφτεί ακόμη αν θα γυρίσω. Δεν έχω καμία πρόταση προς το παρόν, οπότε δεν το έχω σκεφτεί. Ξέρω ότι το καλοκαίρι, έχει δρόμο ακόμη... Γνωρίζω όμως πως εγώ και ο ΠΑΟΚ έχουμε κοινή διάθεση να συνεχίσουμε την συνεργασία μας αλλά ακόμη δεν το σκέφτομαι παραπάνω.
Ανεξάρτητα από το τι θα γίνει, εσύ τι θες;
Εγώ θέλω να είμαι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση οικονομικά και θέλω να αγωνίζομαι για το πρωτάθλημα.
Θα μείνω εδώ αν... συμπλήρωσε εσύ την πρόταση.
Θα μείνω εδώ αν όλα δέσουν σωστά.
Ήρθες σε μια δύσκολη περίοδο για τον ΠΑΟΚ και με την άφιξη σου θα έλεγε κανείς πως συνέβαλλες τα μέγιστα στην αλλαγή κλίματος...
Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι βοήθησα. Εγώ το μόνο που έκανα ήταν να βγω στο γήπεδο και να κάνω το παιχνίδι μου. Το να συνεισφέρω με την προσωπικότητα μου και να τους επηρεάζω. Ήμουν απλά ο εαυτός μου. Δεν είμαι τέλειος, κάνω λάθη όπως όλοι αλλά είμαι 100% γνήσιος. Και είμαι πολύ αυθεντικός, αν δεν μου αρέσει κάτι, θα φανεί από το πρόσωπό μου, από το σώμα μου, από τις εκφράσεις μου. Πάντα προσπαθώ να είμαι ξεκάθαρα ανοιχτός για να βοηθάω την ομάδα μου και πάντα τα έλεγα όλα και στον προπονητή. Ο κόουτς πολλές φορές με άκουγε γιατί ξέρω πως δεν ακούν όλοι οι προπονητές, κάποιοι θα σου πουν “εγώ είμαι ο προπονητής, εσύ ο παίκτης, μην μου λες τι να κάνω, εσένα δουλειά σου είναι να παίζεις και να ακολουθείς τις οδηγίες μου”. Αλλά ο κόουτς Παπαθεοδώρου μου επέτρεπε και μου έδωσε την ευκαιρία να εκφράζω πάντα την άποψή μου. Και ενώ μπορεί κάποιες φορές να είμαι σωστός και άλλες λάθος, δεν έχω παρά να βγάλω το καπέλο σε έναν προπονητή που μου έδωσε το ελεύθερο να λέω πάντα τη γνώμη μου.

Μιας που αναφέρθηκες στον κόουτς, πως κύλησε η συνεργασία σας φέτος;
Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία. Άκουγε ο ένας τον άλλον. Είναι άνθρωπος της τακτικής και για να προετοιμαστούμε για όλα τα παιχνίδια, κάναμε πολλές αναλύσεις στο βίντεο. Και έκανε εξαιρετική δουλειά στο να μας προετοιμάζει γι΄αυτά τα παιχνίδια. Και φυσικά γι΄αυτό καταφέραμε να πάρουμε την τρίτη θέση. Αυτό που μας έλεγε ήταν να βγούμε στον αγωνιστικό χώρο και να εφαρμόσουμε το αγωνιστικό πλάνο που είχαμε ετοιμάσει. Και γι΄αυτό κερδίζοντας τόσα πολλά παιχνίδια στο β΄μισό της σεζόν, είχαμε αυτήν την πετυχημένη πορεία. Αλλά και όλο το προπονητικό σταφ και ο Κώστας και ο Δημήτρης έκαναν καταπληκτική δουλειά.
Στο γήπεδο, βλέπαμε έναν αρχηγό, πόσο μετράει για σένα αυτό, νιώθεις αρχηγός;
Ναι, πιστεύω ότι είμαι. Είμαι αρχηγός με διάφορους τρόπους. Με το να αποτελώ παράδειγμα με το πόσο σκληρά προπονούμαι κάθε μέρα, αυτός είναι ένας τρόπος που αντιλαμβάνομαι το να είσαι αρχηγός, το να καθοδηγώ με τη φωνή μου, το να εντοπίζω τα λάθη των συμπαικτών μου και το να απευθύνομαι σε κάθε διαφορετικό παίκτη με ξεχωριστό τρόπο, όπως αρμόζει στην προσωπικότητα του καθενός. Σε άλλους πρέπει να φωνάξεις ενώ κάποιοι άλλοι θα φρικάρουν με αυτό. Η τέχνη του αρχηγού είναι μια πρόκληση. Και έχω υπάρξει αρχηγός σε κάποιες ομάδες και στην Ιταλία, και ξέρω πως είναι να είσαι αρχηγός. Δεν το απολαμβάνω γιατί έχει πολλές ευθύνες και πρέπει να είσαι τέλειος, δεν μπορείς να κάνεις λάθη. Και εγώ κάνω λάθη.
Ο Μαργαρίτης είναι καλός αρχηγός;
Πιστεύω πως είναι ένας καλός αρχηγός από την εμπειρία που έχω με διάφορους αρχηγούς. Δεν μιλάει πολύ αλλά όταν μιλάει, το κάνει πάντα τη σωστή στιγμή και δίνει σωστές οδηγίες. Αδιαμφισβήτητα αξίζει αυτήν την θέση.
Αν σου ζητούσα να μου ξεχωρίσεις έναν συμπαίκτη σου;
Ο Λάκι Τζόουνς. Γιατί κάνει πράγματα που δεν περιμένεις να κάνει, παίρνει ριμπάουντ, είναι ο καλύτερος πάντα στην άμυνα. Και ακόμη κι αν κάνει λάθη, πάντα θα κάνει μια δυο ενέργειες που κανείς δεν περιμένει.
Τον Φιλ πως θα τον περιέγραφες;
Οι φίλοι μου, αστειευόμενοι, λένε πως πριν από τους αγώνες, είμαι πολύ ήσυχος. Αλλά εγώ νιώθω... killer. Αν μου βάλεις στόχο μια ίντσα, εγώ θα κάνω ένα μίλι. Θα προσπαθήσω να σε... σκοτώσω. Δεν ξέρω αν είμαι αγαπημένος παίκτης προπονητών αλλά βάζω πάντα τα δυνατά μου όταν αγωνίζομαι. Δίνω το 100% σε όποιο κλαμπ αγωνίζομαι. Τα πράγματα έχουν πάει πολύ καλά για μένα και δεδομένου πως μου αποφέρει καλά χρήματα και μπορώ να βλέπω όλο τον κόσμο, δεν με βλέπω να ακολουθούσα κάποια άλλη καριέρα.
Δίνω πάντα το 100% του εαυτού μου και καταβάλλω κάθε δυνατή προσπάθεια. Και δεν παίρνω καμία ευκαιρία που μου δίνεται να παίζω μπάσκετ ως δεδομένη. Είμαι 35 χρονών και του χρόνου θα είμαι 36 και σίγουρα θα είμαι ο μεγαλύτερος Αμερικανός που θα παίζει μπάσκετ στην Ελλάδα.
Ξέρω πως σε φωνάζουν και «Cookaman» όμως...
Είναι ένα παρατσούκλι που μου έβγαλαν οι κολλητοί μου. Είναι μια έκφραση που λέγαμε όταν κάποιος έπαιζε καλά μπάσκετ ή ποδόσφαιρο, λέγαμε: Αα, αυτός ξέρει να μαγειρεύει. Οπότε το αλλάξαμε σε cooking man. Άρα είμαι ο Cookaman. Μπορεί να είσαι παντού Cookaman, στο σχολείο, στο μετρό, στη δουλειά, οπουδήποτε γουστάρεις. Σκέφτομαι να το κάνω και σε μπλουζάκι. Τους τελευταίους δύο μήνες, έχω λάβει μεγάλη προσοχή από τα μίντια και δεν έχω πάρα να πω ένα ευχαριστώ τους συμπαίκτες μου και σε όλο τον οργανισμό ΠΑΟΚ που μου έδωσε το χώρο να εκθέσω την τέχνη μου. Ήταν μια καλή διαδρομή. Ήρθε σε καλό μομέντουμ στο τέλος της σεζόν, ανεξάρτητα από το που θα είμαι του χρόνου. Βέβαια ελπίζω να είμαι εδώ, γιατί όπως είπα, όλα πρέπει να βγάζουν νόημα.

Ένα καλό μομέντουμ ήταν και μετά την Κύμη, σωστά;
Κάναμε 12 σερί νίκες και χάσαμε μόνο από τον Παναθηναϊκό. Αυτό ήταν και ένα μεγάλο πρόβλημα της ομάδας μέχρι τότε, ότι δεν μπορούσαμε να κάνουμε σερί νίκες. Μετά από εκείνη τη στιγμή κάναμε κάποιες εκτός έδρας νίκες, οι οποίες ήρθαν σε καλό μομέντουμ και μας έβαλαν στο σωστό δρόμο. Οπότε από κει και πέρα, έπρεπε να μείνουμε συγκεντρωμένοι, να προπονούμαστε και να βγαίνουμε απλά να κάνουμε το παιχνίδι μας, να δίνουμε το 100% του εαυτού μας. Έλεγα στην ομάδα ή όποτε έδινα κάποια συνέντευξη, ξέρουμε την ταυτότητα μας, ποιοι είμαστε, δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι καινούργιο. Όταν κάτι δουλεύει σωστά, δεν χρειάζεται να το αλλάξεις. Μόνο πολλή δουλειά και να προσπαθείς να γίνεσαι κάθε μέρα καλύτερος.
Στο τελευταίο παιχνίδι, είπες πως υπό άλλες συνθήκες δεν θα πανηγύριζες την τρίτη θέση, αλλά τελικά το έκανες...
Έχω καταφέρει πολλά αυτήν την χρονιά και σε ατομικό επίπεδο και σαν ομάδα. Και αυτό το μετάλλιο είναι η "πληρωμή" σου, σου δείχνει ότι κάτι κέρδισες αυτήν την χρονιά. Για μένα έτσι όπως ήρθα τον Νοέμβριο και όπως μου είπατε και εσείς άλλαξα πολλά πράγματα, γύρισα την κατάσταση, άλλαξα όλο το κλίμα, οπότε αυτή η χρονιά κλείνει με έναν πολύ θετικό τρόπο. Είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ αλλά είμαι ακόμη "πεινασμένος" για καλύτερα πράγματα αλλά σίγουρα αυτό το πρώτο μετάλλιο, αυτή η τρίτη θέση, σημαίνει πολλά για μένα. Γιατί ξέρω τι έκανα για να το κερδίσω. Στο πρώτο παιχνίδι δυσκολευτήκαμε, στο δεύτερο κερδίσαμε με 40 πόντους διαφορά, οπότε είναι πολύ ωραίο το συναίσθημα του να καταφέρνεις κάτι τέτοιο, για μένα και είμαι σίγουρος για όλο τον οργανισμό που λέγεται ΠΑΟΚ. Το ότι καταφέραμε να πετύχουμε την τρίτη θέση, είναι μεγάλη νίκη για μένα και για την ομάδα καθώς δουλέψαμε πολύ σκληρά κάθε μέρα και είναι κάτι που δεν το θεωρούσαμε δεδομένο.
Για τον ΠΑΟΚ τι σημαίνει αυτή η τρίτη θέση;
Κάθε μέλος αυτής της ομάδας πρόσφερε με τον δικό του τρόπο και άφησε το σημάδι του καθ΄όλη την διάρκεια της σεζόν. Υπήρχε ισορροπία. Δεν μπορεί να πει κανείς, αν δεν ήμουν εγώ, δεν θα γινόταν κάτι. Όλοι μαζί το κάναμε σαν ομάδα. Όλοι θέλουν να κερδίζουν και να είναι πετυχημένοι και όταν πρόκειται για μια τέτοια εξαιρετική ομάδα, όλοι πρέπει να θυσιάζουν την προσωπική επιτυχία για την συλλογική επιτυχία. Μια ομάδα δεν θα είναι ποτέ πετυχημένη λόγω του ταλέντου, όσο ταλέντο κι αν έχει.
Γιατί δεν σε είδαμε ποτέ να καρφώνεις;
Αυτές οι μέρες ανήκουν στο παρελθόν. Είμαι μεγάλος πια, είμαι γρήγορος αλλά δεν μπορώ να το κάνω πια. Προτιμώ να μένω κάτω (σ.σ. γέλια). Πάντως για να το σοβαρέψουμε, νομίζω ότι όσο μεγαλώνω παίζω πιο έξυπνα, ξέρω να διαβάζω την άμυνα που παίζει ο αντίπαλος πάνω μας και πράττω ανάλογα. Πιθανότατα αυτή η σεζόν είναι και η καλύτερη σεζόν μου. Σκεφτόμουν παραπάνω, έπαιζα παραπάνω απ΄ότι μπορώ και έβαζα παραπάνω την αθλητική μου ευφυϊα από τα αθλητικά μου προσόντα. Εννοείται ξέρω πως να σουτάρω, όταν έχω την μπάλα, αλλά το να ξέρεις πως να διαβάζεις ένα παιχνίδι, χρειάζεται πολλά περισσότερα από αυτό. Είναι δώρο να ξέρεις να διαβάζεις ένα παιχνίδι, θέλει οξυδέρκεια και πολλά παραπάνω. Και αφού αυτή ήταν η καλύτερη μου σεζόν, θα συνεχίσω να προσεγγίζω τα παιχνίδια με αυτόν τον τρόπο.
Κλείνοντας, δεν γίνεται να μην σε ρωτήσουμε για Γκιστ και την σειρά των τελικών ανάμεσα σε Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό...
Με τον Γκιστ γνωριζόμαστε από το Λύκειο, είναι στην Αθήνα περίπου 6 χρόνια νομίζω και κάθε καλοκαίρι παίζουμε μαζί μπάσκετ αλλά ποτέ δεν θα φανταζόμουν ότι θα παίζω κι εγώ στην Ελλάδα. Εκείνος πάντα μου έλεγε “πρέπει να έρθεις στην Ελλάδα” κι εγώ του έλεγα “θα μείνω Ιταλία” (γέλια). Είναι πολύ καλό παιδί, είναι σαν αδερφός για μένα και πάντα θα εύχομαι τα καλύτερα για εκείνον. Μακάρι να κερδίσουν τώρα το πρωτάθλημα, για να μείνει ίδια η ομάδα γιατί θέλω να παίξουμε αντίπαλοι και του χρόνου. Είναι κορυφαίος παίκτης. Εύχομαι να τον έφερνα να παίζουμε εδώ!
SDNA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου